Vizyon

Vizyon

Vizyon, ürünün gelecekteki hedefi hakkında bilgi verir. Product Owner da ürünün sorumlusu olarak gelecekteki hedefini belirleyip hedefe ulaşmasını sağlamakta önemli bir rol almaktadır. 

Vizyon kısa ve öz olmalıdır. Ürünle KİME, NE yaparak, NASIL FAYDA sağladığı bilgilerini vermelidir. 

Vizyon müşterileri, paydaşları ve takımı motive etmeli ve ilham vermelidir.  Ürünün gitmek istediği yön konusunda ortak bir anlayışı sağlamalıdır. 

Vizyon, Product Owner’ın ürün kapsamında geliştirilecekleri ve öncelikleri belirleme konusunda fayda sağlayacaktır.

Vizyon belirlerken faydalı olabilecek bir pratikten bahsetmek istiyorum. Asansör cümlesi. Girişimcilerin, yatırımcıların ilgisini çekmek için kısa sürede bilgi vermelerine ve yatırımcının ilgisini çekmeye yönelik bir ifadedir. Kısa sürede yatırımcıya fikirlerinin veya ürünlerinin ne olduğu, hangi problemi çözdüğü, nasıl bir çözüm ürettikleri ve nasıl bir fark oluşturdukları hakkında bilgi vermelidir.  Asansör cümlesi ifadesi bir asansör yolculuğunda yatırımcıya kısa ve öz bir şekilde yaklaşık 30 saniye ile 2 dakika arasında bilgilerin aktarımının gerekliliğinden gelmektedir.

Leave a Comment

E-Bülten Aboneliği

Haftalık yayınlanacak bültene mail adresinizle ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

2024 Copyright KaizenHub.com.tr | Powered By MLAP.com.tr