Uzaktan verimli eğitimler için ipuçları

Uzaktan verimli eğitimler için ipuçları

Uzaktan verilen eğitimlerde, eğitim konusundan bağımsız eğitimin kalitesi etkileyen, katılımcıların odağını dağıtan brçok konu bulunmaktadır. Bunlardan en az etkilenmek, eğitimlerin daha etkin ve verimli geçebilmesi için tecrübe ettiğim, gözlemlediğim bazı dikkat edilecek unsurlar bulunmaktadır.

Eğitmenin eğitim saatinden önce bağlanması. Uzaktan eğitimlerde bağlantı problemi olma ihtimali yüksek. Eğitmenin 10 dk erken bağlanıp bağlantıyı test etmesi önemli. Bir sorun var ise eğitim öncesi çözülmesini sağlayabilir.

İnternet kalitesinin kontrolü. Uzaktan eğitimlerde kaliteli bir internet, kaliteli bir görüntü ve ses aktarımı olmazsa olmazdır. Eğitmenin görüntüsünün ve sesinin öncesinde test etme imkanı olur ise çok iyi olacaktır. Eğitim boyuncada internet hızını düşürecek kullanımlarının olmaması sağlanabilir.

Katılımcıların eğitime birkaç dk erken bağlanmalarını isteyebilirsiniz. Alışkanlığımızdan mıdır bilmiyorum ama eğitimlere, toplantılara birkaç dk geç bağlanıyoruz. Bir de bağlantı problemi olur ise bu süre daha da fazla olacaktır. Katılımcıların birkaç dk erken bağlanması eğitim başlama süresinin çok fazla sarkmamasını sağlayacaktır.

Katıımcıların video’larını açmalarını isteyebilirsiniz. Etkişimli bir eğitimde birbirimizin yüzünü görüyor olmamız eğitmenin konsantrasyonu, katılımcıların daha odaklı olması için önemli olduğunu düşünüyorum. Video kapalı olur ise eğitmenin bir süre sonra konsantrasyonu bozulup kendini duvara konuşuyor gibi hissedip sonu gelmeyen cümlelerin içinde kendini bulabilir. Eğitmenin konsantrasyonunun bozulması eğitimin de kalitesini olumsuz etkileyecektir, katılımcıların eğitimde düşmesine sebep olabilir.

Katılımcı sayısının maksimum 15-20 ile sınırlı tutulması. Yüzyüze eğitimler de 25  kişilik veya üstü gruplarla etkileşimli eğitimler gerçekleşebiliyordu. Yalnız uzaktan olması ile birlikte katılımcıların dikkatinin toplanması, sorularına cevap verilmesi, iletişimin yüksek olması kalabalık gruplarda zorlayıcı olabliyor. Maximum 15-20 kişilik grupların daha verimli olduğunu gözlemle imkanım oldu.

Mikrofonların kapalı tutulması. Eğitim sırasında katılımcı söz almayacaksa mikrofonunu kapalı tutması farklı seslerin gelmesini engelleeycektir. . Ev ortamıdır, herşey olabiliyor. Bu seslerde konsantrasyonu bozduğundan söz alınmadığı durumda mikrofonlar kapalı tutulmalıdır.

Söz almak isteyenlerin rise-hand(el kaldırma) özelliğinin kullanması. Uzaktan eğitimlerde zaman zaman aynı anda konuşmalar olabiliyor, sesler üstüste geldiğinde ise kimin ne dediği anlaşılamıyor. Söz almak isteyenler birçok uygulamada olan “el kaldırma” özelliğini kullanabilir. Eğitmenin fasilitasyonu açısından da güzel bir özellik.

45-50 dk eğitim, 10-15 dk ara. Yüzyüze eğitimde zaman zaman 60 dkyı bulan session’lar oluyordu. Yalnız uzaktan verilen eğitimlerde 60 dkyı bulan session’larda katılımcıların daha çok sıkıldığını gözlemedim. Birkaç alternatif denemeden sonra 45-50 dk eğitim, 10-15 dk aranın optimum süreler olduğu ile ilgili geribildirimler aldım.

Dikkat dağıtıcı aygıtların seslerinin kapatılması. Ofisteyken telefonla veya laptop’ını açıp ilgilenenleri görmek çok kolaydı. Yalnız uzaktan eğitimde herkes bilgisayara baktığından başka işlerle ilgilenenler ayırt edilemiyor. Bu sebeple eğitim kuralı olarak başka maillerin, mesajlaşma uygulamalarının notifikasyonunun kapatılması, telefonların seslerinin kapatılması rica edilebilir.

Yeterli sayıda digital uygulama. Eğitim sunumu, etkileşimi sağlayabilmek, soru alabilmek, icebreaker, quiz, geribildirimleri vb. almak için birçok dijital uygulama mevcut. Her bir aktivite için farklı uygulamalar kullanılması bir süre sonra karmaşıklığı oluşturuyor. Maksimum 2-3 uygulama kullanılması katılımcıların karmaşıklık yaşamasının önüne geçilebilir.

Leave a Comment

E-Bülten Aboneliği

Haftalık yayınlanacak bültene mail adresinizle ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

2024 Copyright KaizenHub.com.tr | Powered By MLAP.com.tr