Sprint planlama etkinliği

Sprint planlama etkinliği

Her sprint planlama etkinliği ile başlar. Sprint planlama etkinliği üç kısımdan oluşur. NEDEN, NE ve NASIL sorularına cevap aranır. Planlama etkinliğinde takım sprint boyunca yapacakları işlerin NEDEN değerli olduğu, NE yapacağına karar verdiği, temel anlamda NASIL yapacağını belirlediği etkinliktir.

Bu etkinlik öncesi Product Owner’ın backlog’u önceliklerine göre sıralamış, olgunlaştırmış bir şekilde getirmesi sağlıklı bir planlama etkinliğinin geçirilmesi için önemlidir. Bu etkinliğe Product Owner ihtiyaç duyması durumunda etkinliğe tavsiyelerde bulunması için başka birilerini davet edebilir. Yalnız takımın kararlarına ve tahminlemesine karışmaması gerekiyor.

Sprint planlama etkinliğinde tüm takımın ortak belirlediği Sprint hedefi’de belirlenmelidir.

NEDEN değerli;

Product Owner Sprint planlama etkinliğine en öncelikli ve en değerli işleri takıma getirmekle sorumludur. İşlerin NEDEN değerli olduğu konusunda takıma bilgi vermelidir. İşlerin neden öncelikli olduğunu, ürün kapsamında nasıl bir etkisinin olduğunu bilmek takımı motive edecektir. Hatta Product Owner bu bilgiyi vermediği durumlarda Developer’ların mutlaka bu bilgiyi sorgulamasını tavsiye ederim.

NE yapılacak;

Product Owner önceliklendirdiği işlerin kapsamında NE yapılacağı konusunda developer’ların da tahminleme yapabileceği detayda bilgiyi takıma vermelidir, kabul kriterlerini net bir şekilde açıklamalıdır. Takım da önceki sprintlerde deneyimlediği hıza göre yapabileceği işleri belirler ve sprint boyunca yapmayı taahhüt eder.

NASIL yapılacak;

Bu kısımda ise takım yapılacak işlerin temel düzeyde NASIL yapılacağına karar vermekte ve task’larını belirlemektedir. Yapılacak işleri BİTTİ tanımına uygun bir şekilde iş parçacığını üretecek task’ları belirlerken bir veya iki günde bitebilecek task’lara böler. NASIL kısmında Product Owner’ın aktif bir görevi yok gibi yalnız takımın sorabileceği sorular olma ihtimaline karşın ulaşılabilir durumda olması önemlidir. Yazılan tasklar’ın uzmanlık alanından bağımsız olarak tüm takım tarafından yazılması takımın birbirini daha iyi anlamalarını ve yapılan yorumlarla daha kaliteli çıktıların oluşması sağlayacaktır. Tüm takım NASIL yapılacağı konusunda fikirlerini belirteceği için riskli, belirsiz, karmaşık konular hep beraber değerlendirilecek ve en kaliteli çıktıların oluşmasını sağlayacaktır. Bu çalışmalarda da mümkün olduğunda görselliği sağlayacak ürünlerin kullanılması iletişimi, farkındalığı, ortak noktada buluşmayı kolaylaştıracaktır. Fiziksel ortamda flipchart, tahta, digital ortamda ise Miro, Mura gibi uygulamaları kullanılabilir.

Timebox;

Scrum Guide’da iki haftalık bir sprint için maksimum dört saatlik bir planlama toplantısı olması gerektiği belirtilir. Etkinliğin verimli geçmesi için öncesinde kaliteli, verimli ve yeterli miktarda refinement aktiviteleri gerçekleştirilmelidir.

Çıktılar;

Sprint planlama toplantısının çıktısı ise güncellenmiş bir Product Backlog, Sprint Backlog, Taskboard ve Sprint Goal’dür.

Leave a Comment

E-Bülten Aboneliği

Haftalık yayınlanacak bültene mail adresinizle ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

2024 Copyright KaizenHub.com.tr | Powered By MLAP.com.tr