Sprint’in son günü gerçekleştirilen etkinliklerden biridir. Sprint boyunca geliştirilen işlerin sunulduğu ve geribildirimlerin alındığı etkinliktir. Takımın ürettiği değeri sunduğu, reklamını yaptığı şov sahnesi olarak düşünebiliriz. Tüm paydaşların, merak eden herkesin katıldığı bir etkinliktir. 4 haftalık Sprint için maximum 4 saat ile sınırlıdır.
Etkinliğin ana amacı geribildirim alınması olduğundan mümkün olduğunca fazla katılımcının olması önemlidir. Product Owner’ın etkinlik öncesi ana paydaşlarla iletişim kurarak etkinliğe katılmaları konusunda teşvik edebilir.
Etkinlikteki izlenim takımın, projenin imajı açısından önemlidir. Review öncesi 1 saati aşmamak kaydıyla bir hazırlık yapılması gerekebilir. Takım çalışan yazılımı gösterirken kullanacağı dataları hazırlamalı, ortamın sorunsuz olmasını garanti altına almalıdır. Yoksa katılımcılar karşısında zor durumda kalabilir, çıkardığınız ürün çok kaliteli olsada olumsuz bir imaj çizilebilir.
Reklam için gerekli hazırlıkları tamamladık, sıra geldi reklamı yapmaya. Geliştirmesi yapılan ürünün/hizmetin demo sunumunun gerçekleştirilmesi gerekiyor. Sadece olması gereken case’leri değil de, farklı case’lerde de sistemin cevabını göstermeniz yaptığınız işe olan güveni gösterir. Hatta mobil gibi bir ürün üzerinde gösteriyorsanız direkt telefonu katılımcılara verebilir, onların test etmesini isteyebilirsiniz. Bu da güvenin en yüksek hali 🙂
Bu etkinliğin amacı paydaşlar tarafından ürün hakkında geri bildirimleri alıp ürünün pazardaki ihtiyacına maksimum adaptasyonunu sağlayabilmektir. Bu sebeple katılımcılardan yorumlar gelmeli, gelmiyorsa da Product Owner bu konuda teşvik etmelidir. Bu yorumların ürünün gelişimi için bir fırsat olarak görüp gerekli olanların Product Owner tarafından product backlog’a eklenmelidir. Sprint Review boyunca Product Owner bol bol not almalı hatta paydaşların yaptıkları yorumların atlanmaması için takımdan bir arkadaşında yorumları alması sonrasında Product Owner’ın yorumları ile birleştirilmesi oldukça iyi bir pratiktir.
Bir sonraki review toplantısında Product Owner, aldığı yorumlarla ilgili aksiyonlar hakkında özet bir bilgi verebilir. Bu hem katılımcıları memnun edeceği gibi takımın/projenin imajına pozitif bir etkisi olacaktır, takıma olan güveni artıracaktır.