Kanban, değişimi kapsamlı yapmak yerine mevcut düzeni, rolleri değiştirmeden ufak ufak artırımlı bir şekilde daha iyiye doğru ilerlemektedir. Kanban takımları ilk olarak hayatlarına dahil edecekleri pratikler bulunmaktadır. Bu pratiklerin hiçbiri takımda kapsamlı bir değişiklik veya yeni bir organizasyonu gerektirmez.
Kanban takımlarının uygulayacağı 6 temel pratik:
1. Görselleştir
Kanban metotu ile ilk olarak mevcut iş akışının çıkarılması ve bir boardda görselleştirilmesi gerekmektedir. Ürünü/Hizmeti ilk aşamadan tamamlanana kadarki tüm aşamaları belirlenerek boardda akış haline getirilebilir.
Fiziksel veya online olarak tasarlanan boardda her aşamayı bir kolon olarak tasarlanabilir ve her iş maddesini de bir kart olarak oluşturulabilir.
2. Limitle
Aynı anda bir çok işi yapmanın verimliliği düşürdüğü ile ilgili bir çok araştırma mevcut. Akış üzerinde aynı anda yapılacak işi limitleyerek odaklanma artırabilir. Aynı anda birçok işin yapılması yerine yapılacak işleri limitleyerek en öncelikli en kıymetli işlere odaklanılabilir.
3. Akışın yönetilmesi
Boardda görselleştirilen akışı gözlemleyerek, analiz ederek, sorun yaşanan, tıkanan noktaları tespit ederek verimlilik artırabilir. Akış her zaman daha da geliştirebilir, böylece sorunsuz ilerleyen bir sürece haline getirilebilir.
4. Politikaların açık hale getirilmesi
Sürecin kuralları, politikaları herkes için açık bir şekilde tanımlanmalı, yayınlanmalıdır. Tüm sürecin şeffaf olması hem herkesi aynı noktada olmasını sağlayacaktır hem de herkesin katılımı ile daha da iyileşecektir.
5. Geribildirim döngülerinin oluşturulması
Mevcut akışın, sürecin, ilişkilerin, ortamın değerlendirilerek iyileştirmelerin gerçekleştirilmesi daha da iyiye gitme konusunda çok önemli. Bu tip etkinliklerin düzenli olarak gerçekleştirerek iyileştirme aksiyonları alınmaktadır. Bu noktada Wody Zuill’in “If you adopt only one agile practice, let it be retrospectives. Everything else will follow” alıntısı çok hoşuma gidiyor.
6. İşbirliklerinin geliştirilmesi
Kanban sürecinin geliştirilmesi için her zaman mevcut durumun değerlendirilmesi, analiz edilmesi ve iyileştirecek aksiyonların belirlenmesi gerekmektedir. Süreç içindeki herkesin ortak bir anlayışa sahip olması, çıkan sıkıntılarda hep beraber hızlıca çözülmesi akışın daha da gelişmesini sağlayacaktır.