Gülümsemenin yazıya dökülmüş hali: Kudo Kartları

Gülümsemenin yazıya dökülmüş hali: Kudo Kartları

Agile takımlar kendilerini geliştirirken, iyileşme noktalarını belirleyip aksiyonlar alırken birbirlerini takdir etmeleri motivasyonlarını artırmaktadır. Retrospective pratiklerinin çoğuna baktığımızda iyi yapılanların dile getirildiği, zaman zaman birbirimize teşekkür ettiğimiz bir alan bulunmaktadır. Kudo kartları da birbirimize teşekkür ve takdir etmek için kullanılan bir yöntemdir, aracıdır.

 

Jurgen Appelo’nun Management 3.0 kitabında yer alan Kudo kartlarını bir teşekkür ve takdir notu olarak düşünebiliriz. Yüzdeki gülümsemenin yazıya dökülmüş hali 🙂

Kudo kartları ile iletilen teşekkür ve takdir notları anlık bir geribildirim olarak düşünülebilir. Takdir sadece yöneticilerden çalışanlara doğru olmamalıdır, iş arkadaşları da birbirini takdir etmelidir. Hiyerarşik konumdan bağımsız herkes birbirine olumlu olumsuz feedback verebilir. Kudo kartları olumlu feedback vermenin yollarından biri.

Kudo kartları çeşitli başlıklarda olabilir. Thank You, Congratulations, Many Thanks, Totally Awesome, Very Happy, Great Job, Well Done gibi. Jurgen Appelo’nun kitabında belirttiği bir yöntem olduğundan ingilizce başlıklar var yalnız hem dili hem de başlıkları farklılaşabilir.

Bu başlıklardaki kartlar kullanılarak yapılan takdir ve teşekkür notlarını bir board’da görünür hale getirebilirsiniz. Buna Kudo Wall( Duvar) denilmektedir. Organizasyonda özellikle ortak kullanım alanlarına yakın her daim görülebilecek bir yerlere bu board’ların asılması organizasyondaki takdir kültürünün gelişimini sağlayacaktır.

Samimi bir teşekkür insanları mutlu eder, yaptıkları işe karşı motivasyonunu artırır.

Leave a Comment

E-Bülten Aboneliği

Haftalık yayınlanacak bültene mail adresinizle ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

2024 Copyright KaizenHub.com.tr | Powered By MLAP.com.tr