Etkin Objective ve Key Result belirleme ipuçları

Etkin Objective ve Key Result belirleme ipuçları

Etkin Objective ve Key Result’ler kurumun,ekibin stratejilerine başarılı bir şekilde ulaşmasını sağlayacaktır. Bunun için dikkat edilebilecek ipuçları, öneriler bulunmaktadır.

Etkin Objective belirleme;

Objective’le cevap aranan soru: Nereye ulaşmak istiyorum?

  • Bu soruyla birlikte bir hedef konuyor, bu hedefin motive edici olması önemli ki takımları, bireyleri etkileyebilmeli, odaklayabilmelidir.
  • Kısa ve öz olmalıdır. Hedefe koşanların aklının bir köşesinde olması sahiplenmeyi de artıracaktır.
  • Organizasyonun önceliklerine hizalı objective’ler belirlenmesi gerekir. Öncelikler ve hedeflerin farklı olması çalışanlarda odaklanma sorununa sebep olur.
  • Belirlenen amaçla sadece bir noktaya odaklanılması önemlidir. Birden fazla amacı belirten objective, odaklanma sorunu oluşturabilecektir, hedefe koşanlarda karışıklığa, öncelik sorununa sebep olabilecektir.
  • Objective’lerde nitelik önemlidir, rakamsal bir değer içermemelidir.

Etkin Key Result belirleme:

Key result ile cevap aranan soru: Hedefe varıp varmadığımızı nasıl anlarız? Nasıl ulaşırız?

  • Key Result’larda hedefe ulaşıp ulaşmadığını anlaşılmasını sağlayacak bir ölçü içermelidir. Verilen ölçünün etkin takip edilebilmesi için başlangıç ve hedef değerinin de belirtilmesi gerekmektedir.
  • Belli bir periyotlarda (haftalık veya 2 haftalık olabilir) bir araya gelip değerlendirmelerde bulunacağımızdan rakamsal değerlerin bu periyotlarda ölçülebilir ve üzerine değerlendirmelerde bulunabiliyor olması gerekmektedir.
  • Rakamsal değer içermeyen yalnız ölçümlenmesi mümkün olmayan key result’lar belirlenmemelidir.
  • Key result’lar okunduğunda herkesin aynı şekilde anlayacağı şekilde net yazılmalıdır.
  • Zorlayıcı Key Result’lar belirlenebilir, yalnız verilen hedef ulaşılamayacak bir hedefse motivasyonu olumsuz etkileyebilir.
  • Key Result’ların tamamlanması için zaman dönemi olmalıdır. Çeyreklik, aylık olabilir ama bir zaman bağımlılığının olması gerekir.

Örnekler Objective ve Key Result’lar:

  • O 1: Sağlıklı, fit bir vücuda sahip olmak.
  • KR 1: 83 g’dan 78 kg’a inmek.
  • KR 2: Haftalık 10 km yürümek.
  • O2: Pazar payının artırılmasını sağlamak.
  • KR 1: 2000 yeni müşteri kazanımını sağlamak.
  • KR 2:  Churn sayısını %10’dan %5’e düşürülmesini sağlamak.

Leave a Comment

E-Bülten Aboneliği

Haftalık yayınlanacak bültene mail adresinizle ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

2024 Copyright KaizenHub.com.tr | Powered By MLAP.com.tr